måndag 10 oktober 2011

Irja på Jara!

Idag prickade jag in vädret perfekt, inte en regndroppe på hela dagen, men när jag kom till stallet då!!!! Inte lite, utan det fullkomligt öste ned! Då kommer frågan rida eller inte rida?......... Nej jag skojar bara den frågan infann sig då man var 15 inte nu: Lite regn stoppar inte en kvinna i sina bästa år som ska få chansen att rida roliga hästar.

Jara var lika glad och villig som jag.  Idag skrittade vi mest och gjorde övergångar skritt tölt skritt. Sakta jämn tölt. Inte lätt men i slutet gick det riktigt bra. Jara ska få gå sin första träning med mig 20 oktober för Daniel. 7 november för Vignir. Just nu behöver jag ingen tränare för jag vet precis vad jag vill. Låter det kaxigt?;) Men runt den 20:e kan det säkert vara på sin plats med lite goda råd:)

Undri är inte så nöjd, vila är människans påfund tycks han säga. Men matte vet sin hästs bästa även om hästen tvekar;)

Kram alla! Bilden högst upp har jag som bild i min hjärna när jag rider:) Únderbar tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar